ОСНОВИ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

18.09.2018

КУРС ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ, НЕОБХІДНИЙ УСІМ БЕЗ ВИНЯТКУ

Для кого цей курс?

Курс з концептуальних та методичних основ формування у дітей і підлітків здоров'язбережної і соціальної компетентності призначено насамперед для педагогів навчальних закладів, які викладають предмет «Основи здоров'я» у 1-9-х класах в рамках чинних стандартів для початкової, основної та старшої школи.

Починаючи з 2018/2019 навчального року цей курс стане актуальним для вчителів початкових класів щодо реалізації компетентнісного підходу в рамках освітніх галузей «Соціальна і здоров'язбережна» і «Громадянська та історична». Ці галузі передбачені концепцією і проектом стандарту початкової освіти Нової української школи.

Он-лайн курс буде корисним для всіх бажаючих підвищити свій рівень компетентності з методики розвитку життєвих навичок, сприятливих для здоров'я, безпеки, успішної соціалізації і психосоціального розвитку дітей і підлітків віком від 6 до 17 років.

Онлайн курс спрямовано на формування когнітивного компоненту педагогічної компетентності вчителя у таких освітніх галузях:

  • «Здоров'я і фізична культура» - в рамках діючих стандартів для початкової, основної та старшої школи);
  • «Соціальна і здоров'язбережна» і «Громадянська та історична» ‑ в рамках концепції і проекту стандарту Нової української школи).

Починаючи з 1 грудня 2017 року, ІППО рекомендується здійснювати підготовку вчителів з предмету «Основи здоров'я» за двокомпонентною моделлю, складовими якої є дистанційне та очне навчання.

Дистанційна підготовка здійснюється самостійно шляхом проходження онлайн курсу «Основи здоров'язбережної компетентності». Курс доступний для користувачів у тестовому режимі на порталі превентивної освіти https://autta.org.ua.

Підготовка вчителів з набуття практичної компетентності за вказаними освітніми галузями здійснюватиметься інститутами післядипломної педагогічної освіти (ІППО) з урахуванням сертифікату про проходження даного онлайн курсу.

Ваші пропозиції та зауваження щодо змісту та функціональних можливостей курсу надсилайте за адресою multycourse@ukr.net.


https://multycourse.com.ua

Зміст онлайн курсу

Модуль 1. Здоров'я, безпека і превентивна освіта

1.1. Важливість освіти у галузі здоров'я і безпеки

  • Цінність здоров'я
  • Стан здоров'я молоді у світі
  • Стан здоров'я молоді в Україні
  • Взаємозв'язок здоров'я і освіти
  • Права дитини і освіта в галузі здоров'я і безпеки

1.2. Здоров'язбережна компетентність і превентивна освіта

  • Поняття здоров'язбережної компетентності і превентивної освіти
  • Складові здоров'язбережної компетентності
  • Очікуванні результати шкільної превентивної освіти
  • Зміст і методи формування у дітей та підлітків здоров'язбережної компетентності

1.3 Новітня історії профілактичної освіти

  • Дакарські рамки дій «Освіта для всіх»
  • FRESH: універсальна рамка для ефективного забезпечення здоров'я у школах
  • Школи, які сприяють зміцненню здоров'я
  • Школи, доброзичливі до дитини
  • Статева освіта і клініки дружні до молоді

1.4 Ефективні програми шкільної превентивної освіти

  • Школа і превентивна освіта
  • Ознаки ефективних превентивних програм
  • Умови ефективного навчання
  • Нормативно правові підстави превентивної освіти в школах Україні
  • Шкільні курси з доведеною ефективністю в Україні

Модуль 2. Психосоціальний розвиток дітей і підлітків

2.1. Розвиток і вікова періодизація дітей і підлітків

  • Поняття розвитку і віку
  • Вікова періодизація
  • Стадії розвитку за Е. Еріксоном
  • Закономірності дитячого розвитку за Л. Виготським
  • Провідна діяльність та періодизація за Д. Ельконіним
  • Стадії когнітивного розвитку за Ж. Піаже
  • Визначення ООН щодо підліткового віку і юності

2.2. Особливості психосоціального розвитку учнів початкової школи

  • Розвиток і механізми дозрівання структур головного мозку дитини
  • Особливості розвитку учнів 1-4 класів

1 клас (6-7 років)

2 клас (7-8 років)

3 клас (8-9 років)

4 клас (9-10 років)

2.3.Особливості психосоціального розвитку учнів основної школи

  • 5 клас (10-11 років)
  • 6 клас (11-12 років)
  • 7 клас (12-13 років)
  • 8 клас (13-14 років)
  • 9 клас (14-15 років)

2.4.Особливості психосоціального розвитку учнів старшої школи

  • Особливості розвитку головного мозку учнів 10 (11) класів
  • Пізнавальні процеси в старшому підлітковому віці
  • Емоційна сфера старшокласників
  • Соціальний розвиток юнаків і дівчат
  • Особливості професійної орієнтації і мотивації навчальної діяльності
  • Психосоціальний розвитку учнів 10-11-го класу

2.5 Психосексуальний розвиток дітей і підлітків

  • Етапи і стадії становлення сексуальної поведінки дітей і підлітків
  • Характеристики стадій підліткової сексуальності
  • Темпи психосексуального розвитку підлітків
  • Особливості статевої освіти

Модуль 3. Тематика шкільних курсів з питань безпеки і здоров'я

3.1 Здоров'я і спосіб життя

  • Холістична модель здоров'я
  • Фізичне благополуччя
  • Психологічне благополуччя
  • Соціальне благополуччя
  • Рівні здоров'я
  • Чинники впливу на здоров'я
  • Здоровий спосіб життя: мотивація і життєві компетентності

3.2. Безпечна життєдіяльність

  • Безпека ‑ базова потреба людини
  • Принципи безпечної життєдіяльності
  • Аналіз ситуацій і оцінка ризиків
  • Сучасний комплекс проблем безпеки
  • Правила безпечної поведінки

3.3. Підтримка фізичного здоров'я

  • Рухова активність
  • Здорове харчування
  • Гігієна
  • Сон і відпочинок
  • Контроль маси тіла

3.4. Профілактика вживання психоактивних речовин

  • Поняття ПАР і види залежності
  • Ознаки наркотичної залежності
  • Вплив тютюнокуріння на здоров'я
  • Алкоголь і здоров'я
  • Руйнівні наслідки вживання наркотиків
  • Заходи з профілактики вживання ПАР

3.5. Стрес і здоров'я

  • Поняття і види стресу
  • Стресові фактори
  • Реакція організму на стрес
  • Стрес у підлітків
  • Вплив стресу на здоров'я
  • Стресова стійкість
  • Керування стресами

3.6 Здорові стосунки

  • Поняття здорових і нездорових стосунків
  • Види міжособистісних стосунків
  • Ознаки здорових стосунків
  • Формування здорових стосунків
  • Стосунки в родині
  • Стосунки з батьками
  • Стосунки з однолітками
  • Дружба і романтичні стосунки

3.7 Психологічні компетентності

  • Самоусвідомлення і самооцінка
  • Емоційна саморегуляція (самоконтроль)
  • Асертивність
  • Прийняття зважених рішень
  • Креативність
  • Уміння вчитися

3.8 Соціальні компетентності

  • Ефективне спілкування
  • Здатність до емпатії
  • Попередження і розв'язання конфліктів
  • Протидія шкільному булінгу

3. 9 Стать і гендер

  • Стать і гендер
  • Ґендерні ролі та гендерна рівність
  • Генедрні стереотипи
  • Гендерна ідентичність
  • Гендерне і сексуальне насильство
  • Як уберегтися від сексуального насильства

3.10 Загальний і статевий розвиток підлітка

  • Розвиток і зрілість людини
  • Статеве дозрівання
  • Статева система дівчат і хлопців
  • Інтимна гігієна

3.11 Репродуктивне і сексуальне здоров'я

  • Репродуктивне здоров'я і права людини
  • Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я
  • Небезпека ранніх статевих сосунків
  • Вагітність, пологи і наслідку аборту у підлітковому віці
  • Загальні відомості про методи контрацепції
  • Планування сім'ї і профілактика вроджених вад

3.12 Інфекції, що передаються статевим шляхом

  • Інфекції, що передаються статевим шляхом
  • ВІЛ і СНІД
  • Права людей, які живуть з ВІЛ
  • Стигматизація і дискримінація людей, які живуть з ВІЛ

Модуль 4. Методика викладання профілактичних програм

4.1 Поняття і роль життєвих навичок

  • Поняття життєвих навичок
  • Склад і класифікація життєвих навичок
  • Життєві навички і здоров'я
  • Життєві навички і якість освіти
  • Життєві навички та розбудова миру

4.2 Традиційні методи навчання

  • Розповідь
  • Бесіда
  • Лекція
  • Наочні методи

4.3. Освіта на засадах життєвих навичок

  • Методика розвитку життєвих навичок
  • ООЖН - як освітня технологія
  • Способи впровадження ООЖН

4.4. Огляд інтерактивних методів 

  • Класифікація методів навчання
  • Ефективність інтерактивного навчання
  • Принципи інтерактивного навчання
  • Огляд інтерактивних методів
  • Метод рівного навчання

4.5. Зміст і структура тренінгу

  • Поняття тренінгу
  • Зміст тренінгу
  • Тривалість тренінгу
  • Оцінювання ефективності тренінгу
  • Структура тренінгового заняття
  • План проведення тренінгу
  • Корисні поради тренеру

4.6.Організація та забезпечення тренінгу

  • Просторова організація кабінету для інтерактивних занять
  • Мінімальні вимоги до приміщення
  • Ресурсне забезпечення інтерактивних занять

Модуль 5. Моніторинг та оцінка результатів

5.1 Моніторинг і оцінка: базові поняття

  • Поняття моніторингу і оцінки (МіО)
  • Відмінність моніторингу від оцінювання
  • Важливість МіО
  • Концептуальна рамка МіО
  • Види МіО превентивних програм

5.2 Умови успішного впровадження превентивних програм

  • Особливості превентивних програм, що базуються на розвитку життєвих навичок
  • Критичні чинники впровадження ООЖН програм
  • Критерії відповідності умов навчання принципам ООЖН
  • Ключові знання і вміння педагога-тренера

5.3 Оцінювання прогресу навчальних досягнень учнів

  • Принципи і критерії оцінювання рівня та прогресу навчальних досягнень учнів
  • Оцінювання ефективності впливу програм за процедурою «ДО» і «ПІСЛЯ»
  • Умови застосування інструментів оцінювання
  • Види інструментів оцінювання
  • Релевантність інструментів оцінювання.
© 2018 Комунальний заклад "Храпинська ЗОШ І-ІІ ступенів"
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати